Assalamualaikum.. 
- Doa Hari ke 27 Ramadhan -


Yaa Allah, penuhkanlah hidupku dengan amalan-amalan Sunnah, dan muliakanlah aku dengan terkabulnya semua permintaan. Dekatkanlah perantaraanku kepada-MU diantara semua perantara, Wahai Yang tidak tersibukkan oleh permintaan orang-orang yang meminta.

Salam ramadhan yg terakhir peeps.
InsyaAllah, lg dua hari umat islam akan meraikan kemenangan. Sudah bersediakah korg? Mlm esok jgk insyaallah merupakan mlm terakhir utk kita bersolat terrawih. Apa yg kita lalui sepanjang bulan ramadhan ini juga turut akan berakhir dan menjadi kenangan dlm hidup kita. Adakah korg mahu meninggalkan ramadhan kali ini dgn seribu kenangan manis atau korg mahu tinggalkan ramadhan kali ini dgn seribu kenangan pahit. Pilihan ditangan korg. Korglah yg berhak memilihnya. Sara berharap korg membuat pilihan yg terbaek.

Ramadhan kali ini, pd tahun in bagi sara sgt suram. Dr awal ramadhan sara sudah dpt merasainya dan menyatakannya dlm DRS 1. Sepanjang mingu terakhir ramadhan ini,hanya tangisan yg selalu menemani sara. Sepanjang minggu ini, tiada persiapan utk menyambut ramadhan yg dilakukan. Semuanya tiada. Baju raya, kuih raya home made, rendang semuanye seperti dilupakan. Sepanjang Ramadhan ini juga bertalu talu berita kematian yg sara catatkan dlm DRS 2. Sara turut merasai kesedihan mereka. Minggu ketiga Ramadhan, Allah menguji keluarga sara dan sara telah catatkan dlm DRS 3. Semuanya ceretan yg sedih dlm Diari Ramadhan Sara kali ini. 

- hanya tangisan dan kesedihan yg ada dlm diri ini -

Sara risaukan kesihatan nenda sara, sudah dua hari nenda sara terlantar di hospital kerana usus nenda sara luka, serangan jantung dan kandungn dlm bdn nenda sara meningkat. Menangis sara melihat keadaan nenda sara, lesu dan pucat. Awal pg isnin, sara dikejutkan dengan berita kematian anak kwn sara, Abg Khairul. Sahabat sara dr 4life. Anak abg Khairul baru berusia 12 tahun. Ya, Allah lebih sayangkan Arwah dan Allah tidak mahu dia menderita menahan kesakitan lg.

Mood utk beraya semakin berkurang dlm diri ini. Ya semakin berkurang dan inilah perasaan yg sama semasa awal ramadhan dulu. Perasaan ini tidak pernah berubah. Sara hanya kuatkan diri utk ramahdan kali ini. Dugaan Allah utk menguji kesabaran keluarga sara pd bulan ini dihadapi dgn penuh kesabaran.

: : Di sini, sara ingin memohon keampunan andai sara ad tersalah kata dan terkasar bahasa sepanjang sara bercoretan di sini. Maafkan Sara. Salam Aidilfitri maaf zahir dan batin. ^-^ : :

11 kuntum bunga Rose utk Sara ! ^^:

Unknown said...

semakin hari ramadhan makin jauh tglkn kita..

ZWAN SABRI said...

aiseyh, sedih plak zwan baca entry nii.. tapikan raya tetap kena sambut untuk raikan kemenangan bersama..
zwan doakan smoga nenda sara cepat2 sembuh.. amin! ;)


MySuaraBlog: Golongan Apakah Kita?

sekamar rindu said...

salam...

saya mendoakan nenda sara cepat sembuh...dugaan di akhir ramadhan

an nyek said...

sedihnya bce...bnyakkn bersabar keyh...kalau ak pon akan bersedih, sabar...bnykkn berdoa kpd allah...kuatkan hati k, demi keluarga sara...

nuranne said...

Moga Cik Sara sabar dan tenang dlm menghadapi musibah, kesedihan. Saya kirimkan doa agar nenda cepat sembuh.

aiEz said...

semoga sara tabah menghadapi dugaan dlm sebuah perjalanan yg bernama kehidupan...diuji dgn setiap cubaan,dan takkan boleh lari dari itu..aie berharap agar nenda sara cepat sembuh...sara jaga kesihatan juga ye...:)

ayie said...

selamat hari raya :)

Unknown said...

adoii sedeh la..jgn sedeh2 oke..nnt insyaAllah sihat la opah tuh oke..

Awan said...

semoga nenda sara bertambah baik...amin...bnykkn berdoa

Unknown said...

saiazuan : ye.. semakin jauh n syawal bakal menjelang.

Zwan : ye.. sara tahu raya ttp kena sambut. thanks ye zwan :)

S.R : thanks ye.. ye dugaan dtg tanpa diduga.

An nyek : insyaalaah sara akan byk bersabar. thanks ye.. nasihat yg baek !

simplyseoul : thanks ye masih mencuba utk tabah.

Unknown said...

Aiez : aminn.. ye itu lah yg sara fikirkan.. thnks ye :)

ayie : selamat hari raya ayie !

syrupmasin : ok xkan sedih lg ! aminn thnks ye :)

awan : aminn.. thnks awan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...