Assalamualaikum.. 

Doa Hari - 13 
Ya Allah, sucikanlah diriku dari kekotoran dan kejelekan. Berilah kesabaran padaku untuk menerima segala ketentuan. Dan berilah kemampuan kepadaku untuk bertaqwa, dan bergaul dengan orang-orang yang baik dengan bantuan-MU,Wahai Dambaan orang-orang miskin.

Salam Ramadhan Semua. :) 
Alhmdulillah hari nie sudah msk hari ke-13 kita semua berpuasa dan sudah hari ke-14 kita semua mengerjakan solat terawih. Syukur, Alhamdulillah kita masih mampu utk berpuasa dan melakukan amal ibadah pd bulan yg penuh keberkatan ini. :) So far, sehingga hari ini ad yg da [ponteng] puasa ke? hehe. Sara, Alhamdulillah masih belum lg :) 

Kesuraman Ramadhan sara msh terasa walaupon sudah beransur ansur pergi sedikit demi sedikit. Sepanjang minggu ini aktiviti harian sara sedikit berubah. Selepas sahur On9 sekejap sementara menatikan subuh. hehe Mahu melelelapkn mata semula, ttp tidak boleh[xdpt nk lelapkan]. Sesudah subuh, sara membaca ayat suci Al-Quran. Sara mencari ketenangan jiwa. After mengaji, niat tu nk tido [terbantut lg], lalu ke dapur umh nenda mengemas ap ap yg patot. Selesai aje mengemas, tgk mak membalut pulut udang [kuih jualan mak], lalu sara tlg mak sekejap. Inilah rutin sara sepanjang ramadhan dirumah nenda. [da mula rasa bosan] hehe

Sungguh cepat masa berlalu, sedar x sedar lg 2 minggu umat islam di seluruh dunia akan merayakan hari kemerdekaan [ Hari Raya Aidilfitri], Segala persiapan raya masih belum difikirkan [baju raya xperlu fikirkan lg]. Hurmm.. Nk beraya kt mne tahun ni pon masih belum dibincang [perlis ke penang]. Kuih raya? lg la.. [bahan pon xbeli lg]. Apa pon masih belum difikirkan lg. Walaupon telinga sudah semakin sakit mendengar bunyi mercun yg dimaenkan [membakar duit aje] 


.. Setiap yg hidup pasti akan mati, ajal kita tidak tahu bila? 
Bersedialah sebelum terlambat.. 

Kesuraman Ramahdan sara telah dihiasi dgn kesedihan. Semlm, perginye dua insan yg kwn sara sygi. Kwn baek sara semasa form 6 kehilangan adek tercinta ptg khamis, setelah 2 hari koma akibat kemalangan dgn lori dlm perjlanan pulang kerumah dr sekolah. Arwah memghembuskan nafas yg terakhir di hospital.Sgt memilukan n tidak terkata kata. Sara menangis semasa menerima khabar ini. Lalu, Sara terkenangkan peristiwa semasa sara acident dulu. Allah lebih sygkan adek kwn sara dr sara[Allah mahu sara berubah]. Serta kwn sara sorg lg, dr form 4 hingga form 6 telah kehilangan nenda tercinta pd pg jumaat. Mereka sekampung.

Sungguh Besar kuasa Allah [Allahuakhbar]. DariNya kita dtg dan dariNya jgk kita kembali. Beramal ibadahlah kita sebelum ajal dtg menjemput kita, Ia tidak menunggu sama ada kita msh muda @ kita sudah tua. Sementara kita masih sihat, jgn lupakan Allah. Ingatlah bahawa kita semua sedang menunggu giliran utk kembali kpd Pencipta kita yakni Allah s.w.t. [Renung renungkan lah]

:: Salam Ramadhan yg ke-13. Selamat menjalani ibadah puasa dan selamat mengejar ganjaran yg cukup hebat pd bulan yg penuh dgn Barakah ini ^^ JGN ponteng ponteng puasa ye semua! ^^  ::

12 kuntum bunga Rose utk Sara ! ^^:

Han$ Xy said...

yup...terus berpuasa..hehe...ponteng jgn sekali

Saiazuan said...

jgn ponteng2.. hoho

Am said...

semoga teguh & kuat menghadapi ramadhan yang mendatang.. amin :D

tomatokering :) said...

betol3 .. :)

sara pon jgn ponteng ;p

mr.oren said...

haha..kalau laki ponteng puasa tu..ada sebab la tu..hahahaha

Shamsuddin Amin said...

perginye mereka kerana
allah lebih menyayanginye...

jom sedekahkan Al-Fatihah
di bulan mulia ni... ^^

akoo pae said...

huu btol..cepatnye mase blalu~~

=)puase jgn tak puase

nunui Joe said...

Salam takziah buat keluarga arwah. Al-fatihah~

Betul tu cepat sangat masa berlalu kan. tengok tengok dah mau raya. aiyak. Nanti rindu pula dengan ramadhan..

sara zainol said...

hans : ye insyaallah akan puasa terus.. xakan ponteng..

saiazuan : ye xakan ponteng.. =)

Am : ye. insyaallah :) aminn

tomatokering : hehhe.. awk pon jgn ponteng :)

sara zainol said...

mr.oren : ad jgk ek lelaki ponteng puasa? hehe :P

shamsuddin : ye.. Allah lebih sayangkan mereka :)

Akoo : mmg rasaikan.. betapa cepatnye masa berlalu.. hehe :)

nunui joe : ye.. thanks :) aah da nk raya la.. :)

Far8 budak baik said...

Allah lebih menyangi mereka kn..
huh..
entry sedih2 je..uwaaaaaa

sara zainol said...

far8 : ye Allah lebih sygkan mereka :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...