Assalamualaikum.
.. Hati sara menangis sekarang..
Nenda.. Nenda.. Nenda..
Daku menjerit sendiri. Benarkah ap yg daku lihat td? Benarkah? Adakah daku bermimpi? Dr segi fizikal nmpak seperti Arwah Nenda, Sungguh Sara rindukan Nenda. Sgt rindukan Nenda. Sudah 4 tahun nenda pergi meninggalkan sara.Tetapi, sara masih ingat wajah nenda.

Sesudah solat terawih td, sara terpaku sejenak. Benarkah ap yg sara lihat td? Adakah sara bermimpi? Ya Allah, mereka sgt sama. Saling tidak tumpah, cara jlnnya, bentuk bdnnya yg kecik, bongkok 3nya. Mengalir air mata sara. Lidah sara kelu utk berbicara. Hanya mampu memandang dan berdoa didlm hati. "Ya Allah, engkau tempatkanlah nendaku dlm golongan org prg yg beriman. Sesungguhnya daku merinduinya". 

Sara rindukan nenda, sara hanya mampu berdoa utk kesejahteraan nenda disana. Hanya doa yg mampu sara kirimkan utk mengubat rinda sara pd arwah nenda. Sara rindukan kucupan nenda didahi sara. Kucupan yg penuh dgn kasih syg. Jika nenda masih ad, pasti raya tahun ni ad dodol, ketupat kacang pulut hitam, tapai, lemang, n meriam buluh. Ye meriam buluh. Sudah lama tidak maen dgn sepupu sepupu lelaki sara. berbalas balas tembakan dgn bdk kg sebelah di muara sungai.

Tp semua tu da xda lg. sepupu sepupu sara semuanya da berkawen. Da beranak pinak. Sudah tidak dpt bermesra seperti dahulu. Hurmm. Berada di kg nenda mmg tenang. Aura yg berada di kg nenda sgt laen. Walaupon nenda sudah pergi meninggalkan kami utk selamanye, ttp ikatan persaudaraan ttp utuh nenda. =) We always love u , nenda.

~ Semoga Arwah nenda sara tenang disana, Al-fatihah.. ~

27 kuntum bunga Rose utk Sara ! ^^:

♥ Awyyn Teletubbies ♥ said...

Ololoo.. Sabar kakak sayang :)

alif haris said...

sy pn rindu nenek sy :'(

Anis zatie said...

i miss her too :) she always in my prayer . ALWAYS . i never forget her n our tokwan . hanya doa yg mmpu diberikan kpd mereka agr Allah dpt meringankan beban mereka di alam barzakh.

ZWAN SABRI said...

when you talking about ur nenda, u have reminding me to my arwah maktok, tokwan, wan n tok mami.. HUHU
kita doakan smoga depa semua ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman k.. ;)


MySuaraBlog: Hidupkan Kad Raya

tomatokering :) said...

alololo tamo sedih2 .. doa banyak2 kayh ^^

lilypelangi said...

sabar ye sara ..


yang besar makin besar ,


yang pergi biarkan pergi

sara zainol said...

awyyn : ye.. sbr.. thanks sis :)

alif haris : awk pon rindu nenda awk? sbr ye.. :)

adek : u too? yeah.. always pray for nenda.. :)

zwan : u sory, u pon miss them.. :) yeah i alway prayer for her.. u too.. dont forget ! :)
insyaallah.. aminn :)

tomatokering : xsedih, jus miss her so much.. :) ye i'll..

lilypelangi : thnks dear.. :)

aiman fanboy k-pop said...

al fatihah buat arwah..moga arwah digolongkan dalam kalangan org2 yg soleh dan solehah.....amin.....
tiba2,teringat kat datuk aiman yg telah ke rahmatullah 2 tahun lpas...

Abe Goreng said...

Af-fatihah buat nenda sara ye. Tk nak sedih2 ye.

Cara Pantas Setel Masalah!!!

padle said...

salam ramadan..

bawak bersabar ye...alfatihah..

mr.syazwan said...

AL FATIHAH


moga roh nenda kamu di tmptkan di kalangan org2 beriman

amin

saya da xde atuk

;(

syrupmasin said...

adoii..sedeh la..nak raye nih kan..Al-Fatihah..

Saiazuan said...

kalau kita ingatkn dia, dia ingatkn kita.. bnyk2 doakan arwah ya :)

akoo pae said...

aamiiin..
jgn sdeh2 ye..

=)

sara zainol said...

aiman : thanks aiman.. insyaallah aminn :) sbr ye aiman.. akak sara doakn atok aiman tenang disana :)

padle : salam ramadhn jgk.. :) ye.. akan bersabar.. thanks.. =)

mr.syazwan : thnaks =) aminn.. sbr ye awk..

syrupmasin : ye mmg sedey :) thanks..

saiazuan : ye.. thanks awk :) i always pray for her :)

sara zainol said...

akoo : thanks.. aminn ye xkan sedey sedey lg.. :)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

sara...masa ayah moon kat ICU IJN.. moon ada ternampak sorg nenek tu.. mmg hampir serupa dengan arwah nenek sebelah ayah... kecilnyer..cara tudungnya..

bila teringat kat org yg dah pergi menghadap ilahi...sedekah2 laa selalu al fatihah dan yassin buat mereka...

aiman fanboy k-pop said...

thank kak sara..bukan untuk family kita jew..tapi,doakan kebaikkan untuk seluruh umat islam di seluruh dunia...!!itu lagi baik!!^^

sara zainol said...

c.m.a : insyaallah.. itulah yg sara lakukn.. ")

aiman : welcome aiman.. insyaallah, itulah jln yg terbaek :)v

Far8 budak baik said...

sedih gile aku bace..
uwaaaaaa..nape sedihh sgt..
mesti byk gile memori kau ngan nenek kn..kalau kau nangis sedih mcm tu sekali..parent lagi lagi sedoh kn??
huh..sob sob

syrupmasin said...

wlcm :)

Saif Sulong said...

sume tu dugaan-Nya.
jgn sedey2 lg ye. :)

sara zainol said...

far8 : sedey ke..? sori la.. hehe ye byk jgk.. parents sara xtahu.. ngis sembunyi sembunyi je.. :D

syrupmasin : :D

saif : ye.. dugaan :) xkan sedey lg..

an nyek said...

alamak..sayu la plak bce entri nie...teringat arwah tok sy...bru sebulan meniggalkan kami...em rayer thn nie tnp arwah...semoga nenda awk, tok sy dan yg lain2 ditempatkan bersama org beriman...amin

sara zainol said...

tok awk baru meningggal? salam takziah ye wak.. harap harap mcm tu la kn? amin :)

ame elms ! said...

perasaan rindu memang kita tidak boleh nak buang ataupun elak . kita pasti akan merindui mereka .

andai kata , kita rindui pada mereka yang telah pergi , kita sedekah kan doa and alfatihah .

andai kata , kita rindui pada mereka yang berjauhan , telefon mereka , msgs mereka . :)

sara zainol said...

ame elms ! : ye mmg ssh nk buangkan.. walaupon da cuba.. umm aminn.. thanks wak.. hehe itu sudah pasti lakukn :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...