Assalamualaikum.

Hello si mulut murai / si  mulut tempayan boys n girls.. 
[Opsshh, Terasa ke? Sori ok xsengaja. haha ]

Sori guys, sara xboley nk bercakap byk hari ni, tetiba je mulut sara seperti ad glue. Yeahh, ad glue. ^^ I don't know why. Tetiba je. So my mood today, dlm mode silent. hehe Xpe kan sometime sometime. So sapa sapa yg jmpa sara, then tegur sara n sara guna bahasa isyarat tu. Im so so sori ok. Bkn xnk bercakap, bkn jgk sombong, ttp mulut sara ber-glue. Ahakss " ) Iye lah, skrgkan bulan puasa. Sara takot ter-gosip, ter-megata, ter-mencarut.. Dan semua ter... ter... la.. ^^

Question dr sara, sapa sapa yg dr kecil sampai skrg dia xboley bercakap? it's mean dia ter-golong dlm golongan special case la. Or akhir akhir ni, mood nk bercakap tetibe je hilang? Or akhir akhir ni xda mood langsung nk bercakap ngan sapa sapa pon? [Malas nk bercakap] Sila angkat kaki kamu.. Ehh salah.. Sila angkat tangan kamu tinggi tinggi.. wahh, Ramainye.. hehe [bajet nmpk laa] Ok good, kamu tergolong dlm yg kurang berdosa. Kenapa?  [Kamu fikirlah sendiri]

incik z.. maafkan sara ye.. [ni rahsia kita tau]

Cerita soal cakap cakap ni kn, sara rasa semua org pernah wat pekerjaan ini. Dr golongan kecil hinggalah dr golongan yg besar, Xkira sama ada miskin ataupon kaya, Xkira apa bangsa sekali pon kamu kamu semua. The main point is, semua org pernah wat perkara ni. Ummm, perkara ap? Alah xkan xtahu kot. Kan sara ad cakap kt atas tu? Haishhhh, Semua yg "ter.... ter... ter... " tu la.. hehehehe. Pernah kan pernah kan? Ngaku je la.. Kan kan kan? ^^

Semperna hari baek, bulan baek ni kn, sara harap sesgt kamu kamu semua dpt kurangkan skit "ter... ter.. ter.." tu ye.. Or buang terus la sikap suka " ter... ter.. ter.." ni. Xelok la sikap cam tu. Ramai yg xsuka kn? Cuba kamu letakkan diri kamu dlm situasi "Jah" ini :

"Kiah.. owwwhh kiah.. mana la kau ni kiah oiiitt.. 
[berlari lari kiah dtg tau] :P 
Ad apnye Jah oiitt, ak byk keje ni kena wat tu.. 
Kiah, kau ad dgr xberita ni? Ak dpt td. Da heboh sekampung da ni kau tau?
Haa? berita ap? Ak xbeli paper ari ni la Jah ..
Paper? kau nak wat ap? xpayah paper papernye, meh sini ak cerita kat kau, Kiah..
Kau? umm apnye? cepatlaaa.. [dasar kepoh!, dlm hati ]
Kiah, mlm td anak "Jah" kat ujung kmpg tu kena ehem ehem tau.. Ngan mamat Bangla.
Kau biar betoi Jah? Jah mne plak yg kau mksdkn ni yg ddk kt ujung kmpg tu? Setahu ak la kau je la yg bnama Jah yg ddk kt ujung kmpg tu.
Ehh. kau ni.. Asyik terperap dlm umh je. Ad la.. Alah jah yg rambut ala ala sarang tebuan tu.. 
Kau ni biar betoi, kan Jah tu da meninggal bulan lepas?
[Terdiam Jah, sambil terkedu]"

So, ap yg kamu kamu paham? Sedih ke? Malu ke? Ce cite ce cite? haha.. Adoii, tu la. Kepoh sgt hal org. Tup tup da terkena btg hidung sendiri. Kan da malu. Haishh ap la nasib. Pernah wat kan? pernah kan? Jika boley xpayah la nk kepoh kepohkan sal org. jgn jaga tepi kain org, elok benar jaga je tepi kain sendiri. kn? 
Sara rasa yg ini lg la ramai yg pernah wat.. kan kan? 

"Kiah, kiah, kiah.. Cepat la ke sini kiah.. Cite hot hot ni..
Apnye Jah, kecoh kecoh ni..
Kiah, kau da pergi "MyDiiiinnn" ? Ya ampun kiah, ad sale kiahh.. murah murah kiahh.. Tp ak beli Biskut Semut je kiaah, Sedap kiahh ak rasa td. Semutnye ad kat luar kiahh..Kelass gitu kiahh..
Ehhh, kau biar betoi Jah, ad sale?.. skrg jgk ak pergi..
Tp Jah, kau xposa ka ari ni?  [tertnya tnya]
"

Hahaha.. Excited nk bercerita sampai terkantoi xposa.. :D Haiiissh, semua ini adalh iklan yg xberbyr. Iklan yg xberbyr? nape? Iye la, da kamu yg tlg sampaikan. Ad x tauke mydin tu dtg jmpa kamu dan kasi upah soh kamu promote kedai dia? ad x ad x? xad kn? :D Kamu dgn rela hatinye nk bercerita nk jd tukang promote. kan? Sara rasalah, dr kamu semua dok wat iklan yg xberbayar ni, lebih baek kamu diam je. penat la ce cite sana, ce cite sini. ap yg masuk? habuk ad lah.. hehe :D 

So, Kamu fikir fikirkan lah ye. Jika boley berubah la sikit dr sikit. Dr yg mulut tempayan kepada mulut manusia. hehe Xperlulah nk cakap pasal org. kerna Setiap yg kita ckp tu dan menambah nambahkan perasa, nt akan terkena balik dkt btg hidung sendiri. Kerna bihadapan kita ad cermin, dan pantulannye amatlah lambat. Dan dr yg suka jg promoter xberbayar tu. xpenat ke mulut tu? Air liur kering, upah xdpt.. haha :)

:: Salam ramadhan ye, Ari ni da 16 ramadhan. Sama samalah kita berubah ye. :D Maaflah jika ad yg termakan hati ::

13 kuntum bunga Rose utk Sara ! ^^:

tomatokering :) said...

hihi betol3 tak pasal dapat dosa kering . nasib tomato ni pemalu .. auww ~ ;p

Ym.Bundle [Blog.Sampah] said...

ada ke tomato pemalu..spesis baru ek..ekekek..panjang tol entry ko sara..letih aku nak baca..hehe..

aiEz said...

soseh2..cerita hal org,lupa diri sendiri..hehe..nk campur hal org pun ada caranya..tp untuk kebaikan,err ada ke?hehe..ada,cm entri lama ni..skadar prkongsian..:)

http://ai3zarisha.blogspot.com/2011/04/jaga-tepi-kain-orang-untuk-kebaikan.html

ZWAN SABRI said...

sbb tu la dalam Islam,dia ajar kita supaya diam kalau takdakapa2 yg penting untuk dicakapkan.. ni semua untuk elak cakap menda yg sia2 laa.. ;)


MySuaraBlog: Penyakit Makan Benda Pelik

ejulz said...

berdiam diri adalah lebih baik dari berkata sia2.. :)

akoo pae said...

baekk..jom kite sume diam..
hehee

Saiazuan said...

diam n let keyboard do the talk...hehe

eik`S noName said...

tu a pasal...lpas nie esyad nak try jgak la...kurang kan sebanyak 90% bercakap...ahaks

btw sara kene TAG di http://eiksyad.blogspot.com/2011/08/jom-join-bloglist-myna.html

eik`S noName said...

tu a pasal...lpas nie esyad nak try jgak la...kurang kan sebanyak 90% bercakap...ahaks

btw sara kene TAG di http://eiksyad.blogspot.com/2011/08/jom-join-bloglist-myna.html

wan azie said...

minggu ni..mood tunggang langgang....


asyik mau marah saja...adesss....

sara zainol said...

tomatokering : hehe tau xpa.. dosa kering haha :) tomato nie pemalu ek? haha baru sara tau.. :D

ym.bundle : ntah la ym.. sara pon xtau.. hehe panjang ek? hehe sje je nk kasi tekak ko kering :P

aiez : hehe betoi tu.. seronok dok mengata kat org.. sal diri pon lupa haha ok.. sara da baca.. thanks ye kongsi kn ngan sara :)

zwan : iye benar.. hehe berdiam itu perlukan? :)

ejulz : ye mmg jln yg terbaek :)

sara zainol said...

akoo : hehe good girls :)

saiazuan : haha baek boss ! :)

eik's : haha ok ok.. lau berhasil kasi tau sara ok?

~ kena tag? hehe thanks ye :)~

wan azie : sbr.. hehe jgn sembur sembur marah tu :)

HuSnA said...

haha.....menarik la entry ni... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...