Assalamualaikum..


.. Doa puasa di bulan ramadhan hari ke - 6 ..

Salam Ramadhan semua :) ,
Alhamdulillah, hari nie sudah msk hari yg ke- 6 kita semua berpuasa, dan sudah hari ke-7 kita semua mengerjakan solat terawih. Syukur kpdmu Ya Allah, kerna Engkau msh memanjangkan usia kami untuk terus beribadat kpdMu. Serta Engkau berikan kami kesihatan yg baek utk terus menjalani ibadah puasa yg penuh dgn keberkatan ini . ^^ 


Kedatangan Ramadhan kali ini amat la suram bg sara, sara sendiri pon tidak pasti kenapa? Tetapi, ramadhan yg dtg kali ini tetap sara sambut dengan sempurna. Sara tetap menjalani ibadah puasa n ibadah ibadah laen seperti sara menyambut kedtgan ramadhan yg lalu. Ntah la, sara pon xada jwpan yg pasti utk sara jwp semperna kedtgan ramahdan kali ini. 

Kedtgan Ramadhan kali ini amat berbeza, kerna sara n keluarga perlu tinggal n berpuasa di umh nenda. Ad perubahan disini. Walaupon dulu, masa sara form 4 dan form 5 sara tinggal ngan nenda sara rasa gembira sgt. Tp kini, nikmat itu da hilang. Sara tiada jwpan? Alhamdulillah, sara ttp sbr n menolong mak sara di umah nenda. Sara tlg mak sara wat kuih utk juadah ptg nt n diletakkan di warung ayah sara. ^^ Rezeki pd bulan ini amat lah byk.

.. Ku mengharapkn Ramadhan kali ini penuh makna, 
Agar dptku lalui dgn sempurna ..

Setakat ini, tiada halangan lg kpd sara utk berpuasa.. ^^ Suasana di rumah nenda akan kecoh time nk berbuka. Nenda akan Suruh sara wt yg itu, wt yg ini. Penat sara kerjakan ap yg nenda sara mintakn tu. hehe ttp sara wt jgk, walaupon kdg kdg tu sara termerungut jgk. Nama pon manusia kn? Ad jgk khilafnye. Time berbuka, penuh meja. [gurau je]  So far, time sahur xda la bgn lewat @ terlepas sahur. ^^ 

Umm, kain tok baju raya da beli. Kain yg along sara belikn kt veitnam pon sara xwt lg. Byknye kain tok baju raya sara, ad 3 pasang. Bila la nk wat. Rasanye x kot. Coz baju yg makcik sara kasi aritu pon sara xpakai lg. terperuk je dlm almari. [jimatkn?] 

~ cukuplah setakat nie sara kongsikan tok korg semua ye..nt nt sara story lg ye.. Ad lg 3 mggu sblm raya. So mggu depan sara story lg ye.. Salam ramadhan semua, n selamat menjalani ibadah puasa ye.. jgn puasa tipu tipu ye ;p ~

19 kuntum bunga Rose utk Sara ! ^^:

tomatokering :) said...

camat berpuasa sara ^^

hamboihh bnyak nya baju raya ;)

Zuewairy said...

slmt berpuasa.. gud sharing ;)

aiEz said...

moga ramadhan kali ini mmbawa seribu erti dlm hdup sara..

*sekjap je kn kita dah puasa ke 6?cepat dan singkat masa berlalu..

Si Kecik Awyyn Teletubbies ♥ said...

Selamat berpuasa kakak :)

ZWAN SABRI said...

Puasa kali ni suram? klau suram, bagila jadi x suram.. do something! HEHE..
btw, x sangka yang sara ni reti jahit n masak.. good2.. ;)

Anis zatie said...

kan, suram kan kali nih, apa2 pun kita mestikan ceriakan balik suaana yg suram kali ini .

SimplySeoul said...

3 pasang? hehe. Meriah raya.

Fezul Fadhley said...

sara, biarpun suram tp jgn suramkan niat & tujuan kita berpuasa k... selamat berpuasa!

Awan said...

biasa la...bila umur kita meningkat, perasaan akan berubah sedikit...cthny: kecik2 dulu seronok sgt nak raya, bila da besar biasa2 je...huhu

Ym.Bundle said...

puasa yang suram plak?pelik bunyiknye tu..apa pon selamat menjalankan ibadah puasa ye sara..

cik zaza said...

nak wish jugak.selamat berpuasa sara semoga tahun ni lebih banyak puasa dari tahun lepas. x)

Saiazuan said...

salam ramadhan.. jgn ponteng terawih :)

sara zainol said...

tomatokering : selamat berpuasa jgk utk kamu :)

zuewairy : slmt berpuasa.. thanks abg zue :)

aiEz : insyaallah, harap harap mcm tu la..
ye mmg cepat masa berlalu :), xsedar pon..

Awyyn : yunkk, thanks, to u too.. :)

sara zainol said...

Zwan : ye agak suram.. nk wat ap wak? umm sara try.. xla pandai sgt menjahit tu..tahu skit skit je la, memsk pon cm tu gak..

Adek : ye.. sgt. ok dear.. :)

simpleseoul : 3 pasang, xwat lg la wak.. hehe xla meriah sgt :)

fezul : ok, sara phm :) thanks. selamat berpuasa jgk wak.. :)

mr.syazwan said...

amin!!

da baca da doa tu

=_=

sara zainol said...

Awan : agak la. mkn besar mkin xrasa kn? btw thanks ye.. :)

ym.bundle : ye, sara x rasai suasana kdtgn ramadhan tu.. thanks ye :)

cik zaza : thanks :) selamat berpuasa jgk wak ..

saiazuan : hehe salam ramadhan wak.. xponteng la.. awk tu yg jgk ponteng.. :)

sara zainol said...

mr.syazwan : amin.. hope murah rezeki ye :)

shairazi sharizan said...

salam ramadhan,,suram atau tidak,kita perlu hidupkan,,i.allah..moga kita mendapat ijazah taqwa..

yildirim fateh..

sara zainol said...

shairazi : salam ramadhan jgk :) insyaallah, harap harap mcn tu la.. btw thanks :) aminn :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...