Assalamualaikum..


Jangan sesekali bersedih. Adakah dengan kesedihan kamu dpt menghentikan segala putaran zaman, menahan pergerakan matahari, menterbalikkan putaran jarum jam, berjalan ke belakang dan waktu siang senantiasa panjang? Dptkah semua ini berlaku? Renung - renungkanlah sendiri ! 

Jangan Bersedih sahabatku, kerna kesedihan itu akan membuatkan kamu lemah. Kesedihan dlm dirimu ibarat angin puyuh yg dpt merosakkan kesegaran udara , mengeruhkan air yg jernih dan merosakkan taman taman yg indah dlm hati kamu. Kamu akan selalu mengingati kesedihan yg ad di dlm diri kamu dan akan bertindak diluar jangkaan akal kamu. Jangan biarkan nafsu menguasai diri kamu. 

La Tahzan kerana cinta, wahai sahabat ku cinta dtg dr hati sanubari. Cinta bukanlah suatu paksaan. Cinta juga tidak boleh dijual beli oleh wang. Tetapi, ia lahir dr dua perasaan, kehadirannya tidak di undang, dan perginya cinta tiada seorg pun dr kamu akan merelakan cinta yg sedang mekar pergi seperti tiupan angin. Sesesungguhnya cinta ia terlalu sukar utk di mengerti. La tahzan sahabatku kerana cinta kamu tidak dibalas, kerna cinta kpd Allah itu lebih pasti dan kekal abadi. 

La Tahzan kerana jodoh, kerna jodoh itu semuanya Allah yg menentukan. Janganlah kamu mengeluh kerana jodohmu lambat, dan janganlah pula kamu riak kerana kamu sentiasa menemui jodoh kamu walaupun ianya hanya sekadar kawan. Sahabatku, dalam pelbagai usaha kamu utk mencari cinta sejati (jodoh), berbagai bagai halangan yg perlu kamu lalui dan yang pastinya halangan halangan yg dtg itu sedikit sebanyak akan membuatkan kita bersedih dan berputus harapan utk menemui cinta sejati. Oleh itu, bersabarlah. kerna Allah pasti memberikan kita jodoh yg terbaek.

Arrum21


Firman Allah pada Surat Ar Ruum 21, 
Maksudnya : Dari tanda-tanda kebesaran Allah,ialah telah Allah ciptakan untukmu sekalian jodoh untuk mendapatkan ketenteraman, dan menjadikan untukmu rasa cinta kasih sayang diantara kamu. Sesungguhnya yang demikian itu adalah tanda-tanda kebesaranNya bagi kaum yang mau berfikir.

La tahzan , sebuah buku motivasi sesuai bg mereka yg sedang berduka. Ia dpt mengembalikan semula semangat yg telah hilang. Menbuatkan kita berfikir sejenak. Sara pernah membaca buku ini La Tahzan Gadisku. Sgt menarik isi kandungannya. Buku ini telah memberikan sara byk kesedaran. Tetapi, buku itu sara pinjam dr sahabat sara. Alhamdulillah hari ini sara beli sebuah buku yg bertajuk La Tahzan, Don't Be Sad, Jangan Bersedih yg diterjemahkan oleh Mohd Sofwan.


Jangan Sesekali bersedih ! sebab kehidupan kamu yg sebenarnya ialah kebahagian yg kamu rasakan dan ketenangan yg kamu nikmati. kebahagiaan adalah milik kamu. Jangan gunakan sedikit masa kamu utk bersedih, jangan biarkan malam kamu di usik  oleh rasa gundah, jangan biarkan waktu anda di robek oleh keganasan waktu utk kegelisahan dan jangan sia siakan hidup kamu dengan rasa kesedihan. Sesungguhnya Allah tidak menyukai hambanya yg selalu bersedih.


La Tahzan sahabatku,selagi sinaran matahari masih memancar dan tidak hilang dek kegelapan malam. Teruskanlah kehidupan kamu, nikmatilah kehidupan kamu sebaek baeknye. Ingatlah bahawa Allah masih sayangkan kamu. Selalulah berdoa kpd Allah, agar dpt mengurangkan kesedihan yg ada di dlm diri kamu ! ^^  


::   Miss me? hehe im back ! InsyaAllah Sara akan selalu update-kan blog ini. Dan masih dlm pertimbangan utk blog yg baru !  :: 

12 kuntum bunga Rose utk Sara ! ^^:

Faaein Talip Roy said...

Sara... Rindulah.. lama menghilang... pergi mana?? itu sara ke? welcome back... ^^,

La tahzan.. pernah beli buku tu 2 tahun lepas, tapi tak habis baca lagi.. -__-

aiEz said...

la tahzan..innaalaha maana..:)

lamanya sara menyepi?lepas ni xmo menyepi k..selamat berblogging kembali...;)

azam said...

terima kasih......Insyaallah...

jangan bersedih...usaha dan tawakkal

alif ismail said...

perkongsian yang sangat baik...terima kasih....

Saiazuan said...

nice entry...

fuhhhhh lama x update ek.. brsawang..hehe

aiman fanboy k-pop said...

la tahzan..janganlah kamu berseddih...buku motivasi tuh..^^

KuNanGKuNanG said...

jangan bersedih..ingatlah Allah sentiasa bersama kite..:)

sara zainol said...

faaein : rindu sara ke? thanks :) menghilangkan diri? just tenangkan fikiran je faaein. :)

ye buku ni mmg best.. :) memberi byk kesedaran ^^

aiez : sepi hanya seketika je :) iya sara xakan menghilangkan diri lg :)

azam : sama sama kasih :) insyaallah

alif : sama sama kasih :) utk diri sara jgk !

Saiazuan : xda la bersawang sgt :)

aiman : ye buku motivasi. nk ke? hehe

kunangkunang : ye, senantiasa ingat.. thanks :)

Benrauf said...

My most favorite non-syarie Islamic book. La tahzan and keep on blogging. :)

aiman fanboy k-pop said...

tengah bersedih ni sekarang........boleh pinjamkan buku tuh x?

Faaein Talip Roy said...

sara.. sepi balik ke? ok tak per.. kita paham.. semoga sentiasa tenang yer... ^^,

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

rindu nie... hehe.. selalu datang blog nie.. tapi sunyi dan penuh sawang je.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...